Raportul Programme for International Student Assessment (PISA) 2022, publicat recent, oferă o analiză aprofundată a peisajului educațional din România, evaluând cunoștințele și abilitățile elevilor de 15 ani la matematică, citire și științe. Perspectivele PISA ajută factorii de decizie politică și educatorii să înțeleagă cât de bine pregătește sistemul educațional elevii pentru provocările vieții reale și pentru succesul viitor.
Prezentare generală a performanțelor României
Cel mai recent raport PISA arată că performanța medie a elevilor de 15 ani din România a rămas relativ stabilă față de 2018 la matematică, citire și științe. Cu toate acestea, în comparație cu 2012, scorurile la matematică au înregistrat o scădere, în timp ce rezultatele la citire și științe au rămas constante din 2012.
Între 2018 și 2022, decalajul dintre elevii cu cele mai bune și cele mai slabe performanțe la matematică și citire a rămas relativ neschimbat, în timp ce la științe s-a mărit. În mod notabil, extinderea învățământului secundar la populații anterior marginalizate a dus la o creștere a numărului de elevi de 15 ani eligibili pentru testul PISA în România. În ciuda acestui fapt, rezultatele elevilor mai avantajați nu au scăzut la nicio materie.
Comparații internaționale
Elevii din România au obținut rezultate sub media OCDE la matematică, citire și științe. Proporția celor mai buni performeri (nivel 5 sau 6) la cel puțin o materie a fost mai mică în România în comparație cu media OCDE, în timp ce o proporție mai mică a atins un nivel minim de competență (nivel 2 sau mai mare) la toate cele trei materii…
Accesați articolul integral pe