Andreea Tănăsescu este fondatoarea La Blouse Roumaine, o comunitate online, ce a declanșat una dintre cele mai importante mișcări culturale din ultimii 25 de ani, dedicate iei și culturii identitare din România.
Ascultă discuția în podcastul LIFE.ro de pe Spotify:
Ce crezi tu că spune conceptul La Blouse Roumaine și ideea de modă sustenabilă unor tineri care își aleg hainele desenate la New York, produse în Bangladesh, vândute în Berceni?
Andreea Tănăsescu: Tinerii de astăzi nu mai verifică, cred eu, foarte atent care e circuitul de producție a unei haine, ci se opresc uneori la ceea ce comunică Instagram sau Tik-Tok, la emoție, pentru că moda este emoție. Și aici cred eu că este marea dilemă între sustenabilitate și creativitate. Uneori regulile care sunt impuse pentru ca un produs să devină sustenabil omoară creativitatea. Una dintre prietenele noastre de pe Instagram, care e designer la Londra, a câștigat un concurs important pentru o colecție sustenabilă și a încercat să introducă o tehnică românească, nu tradițională. E vorba de dantelă. A fost aproape imposibil din cauza sustenabilității. Pentru că au spus „Nu. Ar însemna să mergem cu avionul până în România, unde lucrează artizanii și consumăm combustibili”. Iar ea a spus „stați, că mă duc eu de Crăciun acolo și iau eu dantela respectivă în bagaj”. „Nu, nu, nu, că trebuie să fie sustenabilitate 100% și trebuie totul lucrat manual, local”. A fi creativ doar într-un mediu extrem de controlat e dificil acum. OK, vorbind de La blouse Romaine și sustenabilitate, imaginează-ți cum era sustenabilitatea acum o sută de ani, pentru că în mare parte materialele prime erau, existau acolo, în locul în care tu creai și realizai obiectele vestimentare. Dacă aveau, să spun, resurse materiale, că așa au fost comunitățile de-a lungul timpului, puteai să-ți achiziționezi materiale venite pe Drumul Mătăsii. Erau comercianți care veneau în sate și chiar în cercetările noastre am descoperit cum ei veneau și femeile nu le spuneau soților pe ce dădeau banii, ci făceau schimb, troc. Se duceau cu poala plină de ouă ori cu tot felul de lucruri în schimbul materialelor prețioase. Tinerii sunt atrași de mesajele extraordinar de bine realizate ale marilor branduri și nu numai. Mai nou, sunt și branduri aproape necunoscute care intră pe piață și au un succes fantastic pentru că vin cu oferte de nerefuzat… [continuare]
Accesați articolul integral pe life.ro