Jozsef Varadi, co-fondator și CEO al Wizz Air, a vorbit despre situația zborurilor anulate din sezonul de vară recent încheiat. Acesta a subliniat numărul redus de zboruri anulate de către compania pe care o conduce și a spus că Wizz Air a luat mai multe măsuri pentru a limita efectul acestor situații neplăcute pe viitor. De asemenea, Varadi a subliniat, în timpul unei conferințe la București, că alte companii aeriene de prestigiu au anulat mult mai multe zboruri în lunile de vară decât compania maghiară low-cost.
Wizz Air a venit cu soluții și cu cifre ca răspuns la valul de zboruri pe care compania le-a anulat în această vară, multe plecând sau aterizând pe aeroporturi din România. Jozsef Varadi a spus că, per total, compania a acordat compensații în valoare de 100 de milioane de euro celor câteva zeci de mii de pasageri prejudiciați de anularea mai multor curse. Această situație, care a alertat chiar și Ministerul Economiei, a afectat câteva mii de pasageri români, dar șeful Wizz Air n-a oferit o cifră exactă.
Varadi a vorbit și despre procentul de completare al zborurilor, adică numărul total de zboruri anulate din totalul curselor programate din România. Astfel, în perioada mai-septembrie 2023, Wizz Air a bifat un procent de doar 0,7% curse anulate față de 2% în aceeași perioadă a anului trecut. Lunile cele mai afectate au fost iunie și iulie, când au fost anulate între 1,1 și 1,4% din numărul de zboruri din țara noastră. În august, însă, 99,7% din zboruri au ajuns la destinație, iar septembrie a fost prima lună după o pauză de patru luni fără vreo anulare…
Accesați articolul integral pe