Asociațiile de părinți au influență din ce în ce mai mare în procesul educației, vorba aia, au fost consultate mai mult decât au fost profesorii pentru noua lege a educației. Să încercăm un profil al acestui personaj colectiv: părinții români, ediția de lux 2022, scrie Costi Rogozanu, profesor de limba română la o școală rurală din Moldova.
Precizarea absolut necesară: există o pătură pasivă și serioasă de părinți cum trebuie, cu probleme normale și cu soluții normale. Nu ei intră în chestiune, ci aceia care influențează prin comportament deviant o bună bucată de societate și politicile ei educaționale. O altă precizare cu rost de avertisment pentru părinții vocali: gândiți bine ce cereți (mulți dintre dvs. doriți un soi de comportament „privatizat” al școlii de stat), nu cumva să se și întâmple!
Părinții care vor educație „utilă”
Sunt cei care întreabă „la ce-i trebuie aia sau ailaltă”. De aici, o întreagă religie a școlii care trebuie să fie ca un medicament-minune. Iei nota 10 și ai succes în viață. Nu merge așa. Lucrurile evoluează rapid. Nu știi de pe acum ce se cere pe piața muncii. Sigur că e mai lucrativ și înălțător să fii medic sau inginer bun sau instalator bun… [continuare]
Accesați articolul integral pe libertatea.ro