Rimac, producătorul unora dintre cele mai rapide automobile electrice din lume, ia în calcul un model propulsat de un motor tradițional pe fondul scăderii cererii pentru EV-uri chiar și în segmentul celor mai bogați clienți. Mate Rimac, CEO-ul companiei care deține și Bugatti, consideră că „cei de la vârful piramidei vor să se diferențieze” de alți posesori de electrice, scrie CarBuzz.
Croația nu are o istorie deosebită în lumea auto, dar Mate Rimac și echipa sa și-a dorit să schimbe asta, iar rezultatele parcă au apărut peste noapte. Compania a fost fondată în 2009, iar în 2018 era prezentat, la Geneva, primul concept Rimac C_One, care prefața un hypercar pe baterii. Mai apoi, în 2021, venea vestea-șoc a preluării Bugatti de către Rimac, asta în timp ce compania dezvolta modelul Nevera.
Acesta a fost prefațat de conceptul C_Two și, ulterior, a devenit cea mai rapidă mașină electrică din lume cu o viteză maximă certificată de 412 km/h. Când am realizat pentru wall-street.ro un top al celor mai rapide mașini din lume în exercițiul de accelerație 0-100 km/h, Nevera a fost pe podium cu un timp oficial la acea vreme de 1,85 secunde. Dar, în urmă cu un an, croații au plusat, iar o versiune experimentală a lui Nevera a reușit să rescrie 23 de recorduri mondiale și, de asemenea, să sprinteze până la 100 km/h cu start de pe loc în doar 1,81 secunde, la o zecime de Aspark Owl… [continuare]
Accesați articolul integral pe wall-street.ro