„Sistem nefuncțional”, „SPV plin de erori”, „mii de facturi pe care nu poți să le sortezi, anulezi, refuzi”, facturi înregistrate de mai multe ori în sistem. Sistemul național de facturare electronică RO e-Factura, cel mai mare proiect de digitalizare al Ministerului Finanțelor, prin care autoritățile urmăresc reducerea evaziunii fiscale, a provocat revoltă printre bună parte din antreprenori și contabili în acest început de an, din cauza mai multor erori tehnice ale sistemului.
Pe diverse forumuri și grupuri pe Facebook, antreprenorii și experții contabili scriu mesaje despre problemele întâmpinate cu e-Factura și încearcă să se ajute între ei, în lipsa unor răspunsuri cu soluții de la ANAF sau Finanțe.
De la dificultăți cu logarea în Spațiul Privat Virtual (SPV), erori la depunerea și descărcarea de facturi, până la neclarități privind modul cum se vor aplica amenzile, multe dintre problemele cu care se confruntă antreprenorii și experții contabili par să nu fi fost prevăzute de autorități.
Nicoleta Baciu, unul dintre experții contabili care încearcă să suplinească, prin postări pe un grup de Facebook dedicat e-Factura, absența unor răspunsuri din partea autorităților, crede că pentru a preîntâmpina „haosul” din prezent era nevoie de o campanie publică de informare, derulată de Ministerul Finanțelor, pe tema implementării sistemului e-Factura. Ghidurile simple publicate de ANAF în decembrie oferă doar informații generale, fără soluții la problemele punctuale de care se lovesc acum contribuabilii care trebuie să se înroleze în noul sistem…
Accesați articolul integral pe