O analiză din 27 iulie 2022 a Administrației Fluviale Dunărea de Jos, intrată în posesia Libertatea, avertizează în termeni duri Ministerul Transporturilor despre efectele negative pe care le presupune adâncirea canalului Bâstroe de către Ucraina. Statul vecin a anunțat recent adâncirea canalului Bâstroe de la 3,9 la 6,5 metri, dar apoi a negat că a efectuat lucrări de adâncire, afirmând că face doar lucrări de mentenanță.
Documentul este semnat de către directorul general Angela Stela Ivan, Florin Uzumtoma – director Căi Navigabile și Mihai Popescu Teclu, șef Serviciu Hidrotehnic, Comisia Dunării. Nota arată potențiale consecințe dezastruoase ale adâncirii.
Colmatarea brațului Sulina
Activarea brațului Chilia și a Canalului Bâstroe vor duce la transport mai mare de aluviuni și vărsarea lor în mare, susțin specialiștii. Acestea vor ajunge ulterior să afecteze Bara Sulina. Din cauza curenților și a vântului, aluviunile din delta secundară a brațului Chilia au colmatat gura de vărsare a brațului Sulina, iar în timp vor închide Golful Musura, transformându-l în lagună, avertizează documentul.
Efectul de înnisipare a fost contracarat de-a lungul timpului prin amplasarea de diguri de suprafață la Sulina, care au tot fost prelungite de statul român în mare…
Accesați articolul integral pe