După un 2023 în care business-ul a crescut cu peste 10%, peste așteptări, Metro Cash&Carry România intră în 2024 mizând pe aceeași strategie confirmată – expansiunea rețelei de magazine de proximitate LaDoiPași, digitalizarea, o abordare multicanal. În plus, retailerul și-a bugetat extinderea a cel puțin 15 magazine Metro și două noi centre logistice, în București și Cluj.
Retailerul german Metro, cu 30 de magazine tip cash&carry la nivel național și o franciza LaDoiPași care a trecut anul trecut de 2.200 de magazine de proximitate a intrat în 2024 cu planuri de investiții semnificative, după un 2023 cu rulaje peste așteptări, a declarat pentru Economica Adrian Ariciu, CEO Metro România.
În ciuda unui an considerat de management „provocator”, compania și-a păstrat ritmul de creștere și a înregistrat un plus al cifrei de afaceri de două cifre (cel puțin 10% n.red.).
În 2022, potrivit datelor publice, Metro a raportat o cifră de afaceri netă de 9,3 miliarde de lei, cu 28,1% peste 2021, ceea ce înseamnă că în 2023 rulajele companiei au fost de cel puțin 10,2 miliarde de lei (dacă aplicăm o creștere de cel puțin 10%). Conform raportărilor financiare aferente lui 2022, ultimele publice, singurii jucători care au sărit de pragul de 10 miliarde de lei în anii anteriori sunt Lidl, Kaufland, Profi și Carrefour.
„În 2023 am atins și chiar depășit obiectivele stabilite, cu o creștere anuală a cifrei de afaceri de două cifre, țintind performanțe similare și pentru anii următori. Ne-am concentrat pe aceleași trei direcții strategice cheie: expansiunea rețelei LaDoiPași, dezvoltarea unui model de business multicanal și accelerarea digitalizării. Inovația, flexibilitatea, adaptabilitatea și digitalizarea rămân factori fundamentali ai evoluției noastre. Acești factori nu doar că ne-au ghidat deciziile și acțiunile în 2023, dar vor continua să fie fundamentul dezvoltării noastre și în viitor”, a explicat Adrian Ariciu potrivit căruia cele mai mari provocări în 2023 au fost incertitudinile geopolitice și economice la nivel internațional, precum și schimbările legislative și fiscale la nivel național. Acestora li s-a adăugat un context economic marcat de inflație și moderație în consum, ceea ce a condus la adoptarea unei abordări mai prudente în planificarea investițiilor și inițiativelor de către antreprenori… [continuare]
Accesați articolul integral pe economica.net