stirihub.ro
stirihub.roInternet & Social Media

Google, Apple, Meta, Amazon, Twitter: un nou raport dezvăluie cine colectează cele mai multe date de la utilizatori

Big Tech sau cele mai mari corporații tehnologice ar dori să credem că le pasă cu adevărat de datele și confidențialitatea utilizatorilor lor. Dacă nu ai trăit sub o stâncă în toți acești ani, ar trebui să știi că acesta este un mit.

Realitatea este că toate companiile de tehnologie, chiar și cele care pretind că au o politică de „în primul rând confidențialitatea utilizatorului”, colectează unele date sau altele . Aproape toate marile companii de tehnologie au fost acuzate că spionează aceste date și le folosesc pentru câștiguri personale, în principal prin publicitate și alte operațiuni de marketing ascunse.

O analiză recentă efectuată de StockApps.com a dezvăluit care companie colectează cele mai multe date și câte date ale tale sunt urmărite.

Analiza StockApps a dezvăluit că dintre toate companiile de tehnologie cu care se interacționează zilnic, Google colectează cea mai mare cantitate de date despre utilizatori, mult mai mult decât a fost acuzată Meta, fostul Facebook.

Google colectează 39 de tipuri de date private în comparație cu Twitter, care colectează 24 de astfel de tipuri de date private, ceea ce îl face al doilea cel mai mare agregator de date. Amazon colectează 23 de tipuri de date, Facebook urmărește 14 tipuri de date și cel mai mic număr de date private sunt colectate de Apple, care este 12.

„Majoritatea oamenilor nu au timpul sau răbdarea să citească politicile de confidențialitate care pot avea mai multe pagini pentru fiecare site web pe care îl vizitează. De asemenea, este destul de puțin probabil ca toți utilizatorii să aibă cunoștințe juridice pentru a înțelege corect politica de confidențialitate”, a declarat Edith Reads de la StockApps.com într-un comunicat.

Având în vedere că întregul model de afaceri al Google depinde de date, acest lucru nu ar trebui să fie o surpriză. Experții în securitate cibernetică au postulat adesea că, în loc să ne gândim la Google ca la un furnizor de servicii binevoitor, ar fi mai bine să ne gândim la ei ca la o companie de publicitate și marketing și că clienții lor reali nu sunt utilizatori finali care folosesc serviciile, ci marile corporații care au ceva de vândut.

În 2021, un grup de cercetători de la Trinity College Dublin, Irlanda, a descoperit că Google colectează de aproximativ 20 de ori mai multe date de pe dispozitivele Android decât o face Apple de pe iPhone-uri.

De asemenea, Facebook și Twitter salvează mult mai multe date decât este necesar. Cu toate acestea, Facebook stochează în primul rând datele pe care utilizatorii le introduc. Când vine vorba de protecția confidențialității utilizatorilor, Apple face o treabă mai bună decât Amazon prin stocarea doar a acelor date necesare pentru a menține conturile utilizatorilor active. Potrivit raportului, acest lucru se datorează faptului că site-ul lor este mai puțin dependent de veniturile din publicitate decât sunt Google, Twitter și Facebook.

Totuși, asta este pe cale să se schimbe. În ultimele luni, veniturile Apple din publicitate au crescut exponențial. Desigur, ei își vor explora opțiunile în continuare și în ceea ce privește colectarea de date private.

Care este reacția ta la acest articol?

Alții au citit si ...

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *