Lipsa infrastructurii rutiere din România reprezintă principalul motiv pentru care țara noastră rămâne în urmă, argumentul pentru care ne ocolesc investitorii străini importanți și pentru care unii existenți aleg să plece. În teorie, se fac progrese pe acest front. În practică, va mai trece mult timp de acum înainte.
Astăzi, în România, se vor da în circulație nu mai puțin de 21,35 de kilometri din Drumul Expres Craiova – Pitești (DEX12), care ocolește Slatina. Cu această ocazie, rețeaua de drumuri de mare viteză din țara noastră va atinge pragul de 978 de kilometri. Cu un pic de noroc, înainte de finele anului, vom depăși pragul psihologic de 1000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, căi de deplasarea rapidă pin România.
Șoferii români, mai aproape de viteză mare
Ca să terminăm 2022 cu 1000 de kilometri de drumuri de mare viteză, trebuie să se mai ”alinieze două planete”. Este vorba de deschiderea circulației pe lotul 1 din autostrada Sibiu – Pitești, în valoare de 13 kilometri și să se dea în folosință 10 kilometri din Autostrada Bucureștiului (A0).
Până atunci, însă, ne putem bucura de faptul că ieri au avut loc procedurile de recepție a lotului 2 din tronsonul 2 al drumului expres Craiova – Pitești (DEx12). În consecință, astăzi, 28 iulie, va fi deschisă circulația, după cum au anunțat oficialii din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. ”Joi se inaugurează DEx12 Centura Slatina! Astăzi se desfășoară procedurile de recepție pe cei 21,35 kilometri dintre nodurile Piatra Olt și Valea Mare, parte din Drumul Expres Craiova – Pitești”, au anunțat aseară reprezentanții Asociației Pro Infrastructură (API).
Înainte ca primele mașini să calce pragul acestei străzi noi din România, firmele lui Dorinel Umbrărescu trebuie să pună la punct ultimele detalii în nodul Valea Marea (Slatina Nord – Est), conform API. ”Împreună cu cei 18,5 dintre Piatra Olt și limita cu tronsonul 1 la vest de Balș inaugurați pe 21 aprilie, cei 21,35 de kilometri care ocolesc Slatina sunt primii kilometri de drum expres veritabil din România și sunt o gură de oxigen atât pentru șoferii aflați în tranzit care economisesc cel puțin o oră, cât mai ales pentru locuitorii celor două orașe”, au explicat reprezentanții API.
La această oră, România are 938,44 kilometri de autostradă și 18,5 kilometri de drum express, pentru un total de 956,94 kilometri de drum de mare viteză. Pentru comparație, în Germania, rețeaua de autostrăzi Autobahn este formată din 13.192 de kilometri
Citiți articolul original pe playtech.ro