Servodirecția este un sistem de amplificare a manevrelor șoferului care ajută la manevrarea roților fără efort. Acest sistem se bazează, însă, pe diverse componente care, în timp, se pot defecta și pe un fluid special. Iată care sunt simptomele atunci când nu mai e ulei în sistemul de servodirecție și ce trebuie să faci într-o astfel de situație.
Sistemul de servodirecție are rolul de a ușura viața șoferilor. Acest sistem preia comanda de la volanul mașinii, o amplifică și ghidează apoi roțile în direcția indicată de conducătorul auto.
Citește și: Pot șoferii să depășească pe linia de tramvai fără să ia amendă?
Cel mai simplu e să comparăm o Dacia 1310 din anii `90 cu o Dacia Logan din 2024. La modelul de acum 30 de ani, pentru a vira stânga sau dreapta când mașina era oprită aveai nevoie de două mâini și un efort considerabil. În timp ce la Logan poți vira fără probleme, doar cu podul palmei.
Practic, servodirecția este mecanism hidraulic motorizat care asistă șoferul în manevrarea automobilului. Acesta facilitează luarea unui viraj prin amplificarea forței de rotație aplicată de șofer asupra volanului. Astfel, cel aflat la volan este scutit de efort… [continuare]
Accesați articolul integral pe promotor.ro