OpenAI a semnat un acord pe mai mulți ani cu Condé Nast, care va permite startup-ului sprijinit de Microsoft să utilizeze conținut din diverse branduri media, printre care The New Yorker, Vogue, GQ, Vanity Fair și Bon Appétit.
În cadrul acestui acord, anunțat marți, OpenAI va avea permisiunea să afișeze conținut din proprietățile media ale Condé Nast în produsele sale bazate pe inteligență artificială, inclusiv în ChatGPT și prototipul său SearchGPT.
OpenAI, condus de Sam Altman, și Condé Nast nu au dezvăluit termenii financiari ai acordului.
Brad Lightcap, COO al OpenAI, a declarat într-un comunicat publicat pe site-ul startup-ului că sunt dedicați colaborării cu Condé Nast și alți editori de știri pentru a se asigura că, pe măsură ce inteligența artificială joacă un rol mai mare în descoperirea și livrarea știrilor, se va menține acuratețea, integritatea și respectul pentru jurnalismul de calitate.
Într-o notă internă trimisă angajaților, CEO-ul Condé Nast, Roger Lynch, a subliniat importanța de a îmbrățișa noile tehnologii și de a proteja proprietatea intelectuală într-o perioadă în care companiile tehnologice erodează capacitatea companiilor media de a monetiza conținutul.
Lynch a mai adăugat că parteneriatul cu OpenAI începe să compenseze o parte din veniturile pierdute, permițând companiei să continue să protejeze și să investească în jurnalism și inițiativele creative.
De asemenea, Lynch a menționat că pe parcursul procesului, OpenAI s-a dovedit a fi foarte dedicat acestei misiuni, fiind transparent și dispus să colaboreze productiv cu editori precum Condé Nast, pentru ca publicul să poată primi informații și știri fiabile prin platformele lor.
Anunțul vine după acorduri similare între OpenAI și alte grupuri media, precum Financial Times, Associated Press, Vox, Axel Springer, News Corp, Politico, Le Monde și Prisa Media.
Mai multe grupuri media, inclusiv The New York Times, The Intercept, Chicago Tribune și Center for Investigative Reporting, au intentat procese împotriva OpenAI, acuzând compania că utilizează conținutul lor fără permisiune sau compensație.
Asociația Autorilor (Authors Guild) din Statele Unite și un grup de scriitori cunoscuți, printre care Jonathan Franzen, John Grisham și George R. R. Martin, au depus, de asemenea, o plângere acuzând compania de încălcarea drepturilor de autor.