republica.ro
republica.roActualitateInternational

Jocurile foamei. Prin șantaj, coerciție și înțelegeri subterane, Rusia își extinde puterea asupra unor zone sărace, ce vor răspunde comenzilor de la Kremlin

Soluția căutată de foarte multă vreme a fost definită printr-un acord pentru crearea unui coridor umanitar în vederea extragerii mărfurilor ucrainene, care a fost semnat pe data de 22 iulie 2022. Denumirea Inițiativă pentru coridor sigur indică însă alte aspecte.

Navele captive încărcate cu marfă trebuie să iasă din porturile ucrainene. Cu marfa depreciată sau nu, ele trebuie să plece. Multe dintre acestea nu sunt ale entităților ucrainene, iar proprietarii provin din părți terțe. Marfa depreciată din ele va fi direcționată către țările sărace.

Echipe de control al calității sunt deja la bordul acestor nave și prelevează mostre spre a fi analizate. Însă, știm cu toții că o marfă aflată în hambarul de oțel al unei nave suferă deprecieri calitative după o perioadă așa de lungă de stocare.

Fară a avea posibilitatea de a efectua operațiuni de prezervare a produsului, fară un potențial de transfer al mărfurilor, acestea au suferit din cauza condensului pe perioada iernii și apoi pe perioada verii au suportat temperaturi deosebit de ridicate, generate de oțelul din care sunt construite navele.

Un alt aspect ce creează probleme foarte mari în aceste zile este lipsa echipajului de operare. În afară de câțiva paznici, nu mai există personal. Este normal, nu poți menține nave cu echipaj din 24 februarie până astăzi, sunt costuri și riscuri pe care armatorii nu și le-au asumat.

Despre cele trei porturi alocate pentru expediere însă, e cu totul alt scenariu. Odesa, Yuzhne și Chornomorsk pot expedia cumulat aproximativ. 22-25 milioane tone pe an. Însă, aceste cifre sunt estimări generate sub anumite condiții, precum: stare de pace, infrastructură portuară neavariată, zonă portuară deminată, posibilitatea livrării de mărfuri dinspre interior spre port, infrastructură interioară neavariată.

Acest cumul de factori ne indică de fapt că ceea ce primează este doar mișcarea navelor captive în rada porturilor enumerate și cam atât. Este ca o gură de oxigen și nimic mai mult. Putem chiar specula asupra faptului că, dacă se decongestionează zona portuară din Odesa, Rusiei i se facilitează… [continuare]


Accesați articolul integral pe republica.ro

Declinarea răspunderii! stirihub.ro este un agregator automat al media din Romania. În fiecare articol este specificat hyperlinkul către sursa primară. Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (republica.ro). Dacă sunteți proprietarul conținutului și nu doriți să vă publicăm materialele, vă rugăm să ne contactați prin e-mail – [email protected]. Conținutul va fi șters în 24 de ore.

Care este reacția ta la acest articol?

Alții au citit si ...

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *