Campania pentru prezidențialele americane înregistrează o modificare de paradigmă în ceea ce privește relația dintre bani și politică, scrie în The New Yorker jurnalista americană Susan Glassen, co-autoarea unui volum important despre mandatul lui Donald Trump la Casa Albă.
Diferența nu este una de grad, adăugarea unuia sau mai multor zero-uri la sumele donate pentru campanie, ci una de gen, care arată noul tip de ordine politică pe care vor să o influențeze marii donatori.
Citește și: Dune: Prophecy – Data de lansare și detalii despre noul serial din universul Dune
Peisajul, sugerează jurnalista, este unul al unei oligarhii în formare. De altfel, această teză a oligarhiei care se află printre primele etape ale noilor autocrații soft este cea pe care o înaintează și Anne Applebaum, după ce a lansat un important volum de lucru, Autocracy, Inc. : The dictators who want to run the world.
Cartea Annei Applebaum arată de ce iluzia Occidentului că poți face afaceri cu autocrații, fără ca asta să te afecteze politic și vedem mâna lungă a Rusiei în democrațiile vestice, a dus la o alta, aceea că poți neutraliza un regim autocrat impunându-i sancțiuni: ce s-a întâmplat în realitate este că, pe măsură ce democrațiile s-au deteriorat și au intrat în crize iliberale, autocrații s-au strâns la un loc, ca într-o mare corporație, și au creat o rețea de sprijin, pe care o vedem în acțiune astăzi, cu Rusia, China, Iran, Coreea de Nord și alții… [continuare]
Accesați articolul integral pe spotmedia.ro