Consiliul Uniunii Europene, instituția care reprezintă interesele statelor membre, a aprobat marți concluziile privind modalitățile de sprijinire a influencerilor în calitate de creatori de conținut online în UE.
Potrivit unui comunicat de presă transmis de Consiliul UE, “influencerii” – creatorii online care publică conținut pe platformele de socializare și de partajare video – au un impact din ce în ce mai mare asupra conținutului și informațiilor online pe care oamenii le consumă zilnic în UE.
Deși acest impact este adesea pozitiv, datorită diversității comunităților online și a sentimentului de apartenență pe care îl generează, el poate fi potențial dăunător, atât pentru sănătatea mintală a indivizilor, cât și la nivel societal, în domenii precum democrația, subliniază țările membre.
“Europenii petrec mai mult timp online, ceea ce înseamnă că persoanele cu influență care creează conținut pentru rețelele sociale au un impact mai mare ca niciodată asupra modului în care percepem și înțelegem lumea. Pentru a se asigura că acest impact este pozitiv, UE trebuie să ofere sprijin persoanelor cu influență, permițându-le să își dezvolte competențele mediatice și să le sporească gradul de conștientizare și de apreciere a normelor care le guvernează acțiunile online”, a declarat, în context, reprezentantul președinției belgiene a Consiliului UE, Benjamin Dalle, ministrul flamand pentru Bruxelles, tineret, mass-media și reducerea sărăciei… [continuare]
Accesați articolul integral pe caleaeuropeana.ro