80 de milioane de lei au cheltuit partidele pentru publicitate pe teme politice, electorale și sociale pe rețelele de socializare, arată un raport EFOR, care a analizat cheltuielile efecutate între 2019 și 2023.
Doar pentru reclamele de pe Facebook și Instagram au fost investiți 80 de milioane de lei, iar pentru publicitatea de pe Google și Youtube s-au cheltuit 18 milioane. Cei mai mulți bani, aproximativ 80% din totalul alocat pentru publicitatea online, au fost cheltuiți de partidele politice sau direct de politicieni.
Peste jumătate din această sumă a fost cheltuită doar de trei partide: PSD, PNL și USR.
Doar între 2019 și 2023, PNL a avut peste 70.000 de reclame pe Facebook. Cele mai multe dintre reclamele partidelor de pe Facebook și Google s-au concentrat pe București, dar și pe 4 județe: Cluj, Brașov, Iași și Timiș.
Însă nu doar partidele politice au investit în publicitatea online, ci și de publicații, ONG-uri sau companii comerciale… [continuare]
Accesați articolul integral pe presshub.ro