Dezinformarea online este fenomen din ce în ce mai prezent în lumea în care trăim. Rețele sociale sunt folosite pentru a modifica în masă opinia publică și a o influența. Dar cum apare dezinformarea din punctul de vedere al psihologiei științifice și cine sunt categoriile cele mai afectate? Totodată, avem oare cum să ne protejăm de acest fenomen menit să ne influențeze?
Ce este dezinformarea online și ce forme poate lua
Dezinformarea este un demers intenționat și coordonat de a împrăștia informații false, având ca scop obținerea de avantaje financiare, putere sau prestigiu. Un exemplu bun de dezinformare îl reprezintă studiile finanțate în trecut de companii din industria zahărului pentru a pune la îndoială riscurile majore pe care consumul excesiv de zahăr le poate avea asupra sănătății umane.
În ziua de azi, tindem să căutăm informații online pentru aproape orice. Sursele fizice (medici, cărți, TV etc.) nu ne oferă informații atât de rapid și necesită mai mult timp. Astfel, dezinformarea în mediul online a căpătat amploare uriașă. Să nu uităm că, potrivit Statista, aproximativ 5,5 miliarde de oameni au acces la internet în prezent.
Un alt exemplu dezinformare în mediul online a fost cel reprezentat de Belle Gibson. Blogger-ul australian a creat o aplicație care a fost descărcată de peste 200.000 de oameni doar în prima lună de la lansare… [continuare]
Accesați articolul integral pe libertatea.ro