Deficitul de forță de muncă cu care se confruntă piața de la noi determină în special companiile din domenii ca: HoReCa, agricultură, construcții, retail, servicii (curierat, menaj etc.) să angajeze personal străin, în special din țările Asiei.
Pentru că nu dispun de expertiza necesară, managerii din cadrul acestor companii sau antreprenorii apelează de multe ori la o agenție care se ocupă cu importul de forță de muncă străină, despre care se presupune că știe toate aspectele acestui proces, de la identificarea personalului în țara lui de origine și până la recrutarea, aducerea și integrarea lui în România.
„Companiile care vor să angajeze străini o pot face corect, productiv și într-un termen rezonabil, dacă apelează la agenții de HR specializate, care cu asta de ocupă: recrutarea și integrarea de personal din afara țării. Însă, atunci când alegi să lucrezi cu o astfel de agenție, tu ca manager sau factor decizional dintr-o companie trebuie să ții seama de câteva aspecte, pentru a nu-ți lua ceea ce numim în limbaj colocvial , încredințând procesul de recrutare unei echipe lipsite de profesionalism”, a declarat Oana Călin, Managing Partner al agenției HR Umbrella.
Angajatorii trebuie să fie atenți la cinci aspecte atunci când aleg să lucreze cu o agenție de HR ce recrutează străini, astfel încât să fie siguri că beneficiază de niște servicii eficiente… [continuare]
Accesați articolul integral pe newmoney.ro