Cu o lungime de 18 kilometri, noua legătură fixă Fehmarn Belt între Germania și Danemarca va fi cel mai lung tunel subacvatic din lume, combinând calea rutieră cu cea ferată. Odată finalizat, tunelul promite să reducă timpul de călătorie, să întărească legăturile dintre Scandinavia și Europa Centrală, să formeze o bandă de circulație mai ecologică și să stimuleze transportul feroviar. Prin urmare, prețul de zece miliarde de euro promite să merite și are ștampila de aprobare a Programului Ten-T al Comisiei Europene.
Tunelul subacvatic cu legătură fixă va consta în două autostrăzi cu două benzi împărțite printr-un pasaj de serviciu și două căi ferate separate.
Citește și:
- La ce număr de KM se face rotația anvelopelor all season?
- Peste 1 miliard de euro: de ce private banking Raiffeisen Bank
- Crește numărul firmelor care dispar: Toate județele României sunt afectate
„Astăzi, dacă ar fi să faci o călătorie cu trenul de la Copenhaga la Hamburg, ți-ar lua aproximativ patru ore și jumătate”, spune directorul tehnic la Jens Ole Kaslund, Femern A/S, compania daneză de stat responsabilă de proiect. „Când tunelul va fi finalizat, aceeași călătorie va dura două ore și jumătate”, transmite acesta, preluat de GreekReporter.
Femern A/S a pus bazele conceptului de legătură fixă încă din 2008, dar au fost nevoie de încă 12 ani înainte ca prima ceremonie de inaugurare să aibă loc în 2020 în Danemarca și apoi, în 2021, în Germania. Pregătirea inițială a început la Rødbyhavn pe Lolland și Puttgarden pe insula Fehmarn. În 2021, compania a stabilit noi canale și căi de acces, de asemenea… [continuare]
Accesați articolul integral pe wall-street.ro