digi24
digi24.roInternational

Cum a demonstrat conflictul dintre Israel și Hamas că X, fosta Twitter, a devenit o platformă nefrecventabilă pentru știri

Conflictul armat dintre Israel și Hamas, izbucnit sâmbătă dimineață, odată cu atacul militanților palestinieni, a pus într-o lumină proastă X, platforma de socializare cunoscută anterior ca Twitter. Mai multe studii realizate de cercetătorii care au analizat conținutul de pe rețeaua de socializare arată că postările legate de conflict au dus la confuzie, dezinformare și fake-news. Odată cu achiziția de către Elon Musk și la pachet cu schimbările pe care acesta le-a implementat, a devenit tot mai clar că X nu mai reprezintă deloc o sursă de încredere în situații de criză , arată Bloomberg.

La câteva ore după ce militanții Hamas au început să tragă mii de rachete spre Israel, platforma X a fost invadată de fotografii și videoclipuri neverificate cu lovituri aeriene cu rachete, clădiri și case distruse. În plus, au apărut mii de postări care descriau violența militară – în Israel și Gaza.

Multe dintre postări erau, însă, false și aveau rolul de a dezinforma, intenționat sau nu.

Cercetătorii au stabilit că pe platformă au fost răspândite imagini vechi ale conflictelor armate, prezentate ca fiind actuale. Mai mult, acestea au fost distribuite intens de conturi anonime verificate – cele cu așa-numita bifă albastră. E vorba de conturi care au plătit pentru a avea acces la abonament premium, cunoscut anterior sub numele de Twitter Blue…


Accesați articolul integral pe

Declinarea răspunderii! stirihub.ro este un agregator automat al media din Romania. În fiecare articol este specificat hyperlinkul către sursa primară. Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (digi24.ro). Dacă sunteți proprietarul conținutului și nu doriți să vă publicăm materialele, vă rugăm să ne contactați prin e-mail – contact@stirihub.ro. Conținutul va fi șters în 24 de ore.

Care este reacția ta la acest articol?

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alții au citit si ...