Audi dorește să aibă o gamă completă de vehicule electrice până în 2033
Audi consideră că poate a fost prea entuziastă cu trecerea completă la vehicule electrice. Marca germană își îndreaptă acum atenția către construirea unei game mai solide de modele auto hibride, conform Autocar. Brandul intenționează în continuare să treacă complet la vehicule electrice, doar că nu în ritmul rapid inițial.
Audi rămâne angajată în tranziția către vehicule electrice, chiar dacă această schimbare nu a decurs la fel de lin cum sperase. Din cauza acestor dificultăți, CEO-ul companiei, Gernot Döllner, a discutat recent cu presa despre planul companiei de a se pregăti pentru „tranziția extinsă” între vehiculele cu combustie internă și cele electrice. Acest plan va implica lansarea de vehicule cu motoare cu combustie internă mai eficiente și multe noi hibride plug-in.
„În cadrul grupului Volkswagen am recunoscut devreme că hibridele plug-in erau o tehnologie de proiect relevantă și acum vedem că tranziția va dura mai mult decât am crezut inițial”, a declarat Döllner reporterilor.
În pregătirea pentru noua ofensivă hibridă, Audi a proiectat deja noi motoare cu combustie internă care vor putea călători până la 62 de mile pe putere electrică datorită pachetelor de baterii mai mari. De asemenea, a dezvăluit recent noua arhitectură versatilă PPC, utilizată de noul A5, care va putea, se pare, să acomodeze tehnologia de extindere a autonomiei.
Cu toate acestea, Audi rămâne dedicată obiectivului anunțat anterior de a avea o gamă completă de vehicule electrice până în 2033. Döllner a spus că compania va fi puțin mai prudentă în mișcările sale viitoare, construind treptat gama și continuând să ofere versiuni cu combustie și hibride ale modelelor sale de bază.
„Vedem în prezent o încetinire a creșterii în privința vehiculelor electrice pe baterie, dar există încă rate pozitive de creștere. Credem că, odată cu inovațiile din segmentul vehiculelor electrice, acestea vor deveni superioare.”, a spus executivul.
Audi este cea mai recentă companie care a încetinit ceea ce probabil era un calendar de electrificare prea ambițios. Anul acesta, unele dintre cele mai mari companii producătoare de automobile de lux, inclusiv Mercedes-Benz, Aston Martin și Bentley, și-au reorientat atenția către hibride. Mai multe vehicule electrice urmează să fie lansate, dar se pare că motorul cu combustie internă are mai multă viață în el decât s-a crezut anterior.