Dacă ne raportăm la datele financiare aferente lui 2022, ultimele disponibile pentru toți jucătorii din piață, reiese că grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize devine lider de piață în România, în locul Lidl, cu afaceri nete consolidate în valoare de aproximativ 20,4 miliarde de lei, față de 18,5 miliarde de lei cât a raportat lanțul de discount al Lidl&Schwarz.
Conform datelor publicate de companii pe site-ul Ministerului de Finanțe, în 2022, Mega Image era al șaptelea jucător din piață, cu afaceri de 8,7 miliarde de lei, în timp ce Profi era pe locul trei, cu 11,7 miliarde de lei.
Dacă luăm în considerare și tranzacția prin care grupul francez Carrefour a preluat lanțul cora de la Louis Delhaize, pentru care s-a obținut deja acordul Consiliului Concurenței, Carrefour trece pe poziția a treia cu afaceri consolidate de 16,2 miliarde de lei.
Grupul francez Carrefour, din care fac parte patru entități juridice: Carrefour S.A. (hypermarketuri), Columbus Internațional (fostele Billa), Supeco Investment (lanțul hibrid Supeco) și Artima S.A. (supermarketuri, magazine proximitate) a ajuns anul trecut, potrivit Ministerului de Finanțe, la afaceri consolidate de peste 14,7 miliarde de lei. Adunând cifra de afaceri a lanțului cora, de 1,5 miliarde de lei, Carrefour ajunge la un business de 16,2 miliarde de lei, superior celui raportat de Kaufland, de 16 miliarde de lei.…
Accesați articolul integral pe