S-a dus vremea în care angajații intrau cu teamă pe LinkedIn, ca să nu afle angajatorul sau managerul direct că își caută de lucru. Astăzi angajații devin creatori de conținut în social media, își cresc comunitățile online în funcție de interesele lor profesionale sau de pasiunile lor, sunt activi și pentru mulți primul contact, prima strângere de mână cu un angajator sau potențial client are loc mai întâi online.
Pe de altă parte, companiile au înțeles astăzi că angajații lor vin la pachet nu numai cu competențe și experiențe profesionale anterioare, ci aduc cu ei comunități online în care sunt activi și uneori au branduri personale puternice. În era digitală, businessurile, în special cele din zona serviciilor, nu se mai adresează individului, ci întregii sale rețele de contacte, căci astăzi totul se interconectează facil online.
Se pot folosi companiile astăzi de brandurile personale ale angajaților lor prin cointeresarea acestora?
Răspunsul este da, dar nu oricum. Multe companii multinaționale cu filiale în România au văzut în prezența online ori prezența în diverse comunități a angajaților lor o oportunitate ce merită explorată spre beneficiul tuturor celor implicați. Ca Personal Branding Strategist m-am implicat în ultimii doi ani în creionarea a câteva programe de „Employee Brand Advocacy” pentru industrii diferite sau pe românește spus „ambasadori de brand” – programe realizate nu cu implicarea unor influenceri locali, ci cu implicarea directă a unor grupuri interne de angajați, pasionați de joburile lor, de brandul companiei pentru care lucrează… [continuare]
Accesați articolul integral pe republica.ro