Ediția din acest an a Japan Mobility Show, adică Salonul Auto de la Tokyo, impresionează printr-o adevărată colecție de concepte prezentate în premieră mondială de cei mai importanți producători niponi. Honda, Toyota, Nissan, Mazda și Subaru s-au înghesuit să-și arate noutățile – iar toate sunt niște modele sportive, atât de multe încât titlul nostru s-a dovedit a fi neîncăpător. În rândurile următoare găsiți selecția cu preferatele noastre, dar facem mențiunea că JMS 2023 a oferit și alte concepte atractive, dar cu ceva mai multe portiere!
Cine mai cumpără mașini sport, înafară de supercarurile ultra-exclusiviste ce ating prețuri care provoacă o activare instantă a glandelor lacrimale? Este greu de spus, căci cifrele de vânzări sunt adesea înșelătoare. Nissan 400Z, de pildă, nu și-a găsit nici 500 de clienți în primele luni ale anului acesta, pe marea piață din Statele Unite. Dar coupe-ul mărcii nipone a fost retras în două rânduri de la vânzare, o dată din cauza problemelor apărute la cutia manuală, iar altă dată deoarece și automata dădea semne de nesupunere.
S-au mai interpus, apoi, și problemele cu vopseaua și o lipsă acută de microcipuri, ceea ce ne pune într-o poziție ingrată: pe de-o parte, ne bucurăm că marile mărci ale Japoniei continuă să se gândească la iubitorii de mașini în două uși, fie ele și electrice, dar e greu de spus ce viitor are acest segment. Pentru moment, însă, e vremea să vorbim despre ce a atras ridicarea simultană de sprâncene. Mazda deschide lista și asta pentru că a reușit să pună încă o dată un Wankel într-o mașină fără ca acesta să fie, de fapt, propulsorul automobilului, dar și pentru că a prezentat ce e nou pentru MX-5 în 2024… [continuare]
Accesați articolul integral pe