Incet si sigur s-a scurs si mult asteptata editie a Rockstadt Extreme Fest de anul acesta. Trebuie sa recunosc faptul ca am avut o mare doza de scepticism in ceea ce priveste aceasta a doua editie, intrucat prima editie – cea de anul trecut, a iesit pe masura asteptarilor – fapt apreciat unanim si recompensat prin acordarea titlului “Best Romanian Festival 2013” si , de regula, asteptarile sunt mai mari decat realizarile urmatoare…de aici si retinerile personale.
Imi fac mea culpa si, in asentimentul participantilor activi la REF 2014, ma declar Extrem de multumit [si] de acesta editie. Incepand de la detaliile organizatorice: scene/sunet, campare, standuri mancare/bautura, cu un singur calificativ de nesatisfacator la capitolul standuri merch – nediversificat si un mare Nota 10+ pentru Andrei Irode si Blackhawk Security – pana la atmosfera de “pace, bere si prietenie” ce a dominat cele 4 zile de festival.
Cu un afis mai mult decat atractiv, pentru toate gusturile, ce a inclus si multe nume din scena romanesca de metal [un mare plus pentru organizatori] – Rockstadt Extreme Fest 2014 a debutat de miercuri, 13.08 – pentru norocosii aflati in vacante/concedii – cu un warm-up opening desfasurat “pe racoare” pe scena secundara a festului, menit sa incalzeasca atmosfera de trei zile ce au urmat.
14.08 – Joi, incepand cu orele pranzului au inceput ostilitatile pe scena mare – deschiderea apartinandu-le celor de la The Dignity Complex, urmati de Perseverance si de Kultika. Am reusit sa ajungem la timp pentru recitalul Kistavaen – pe care sincer as fi preferat sa ii vad performand undeva in miez de noapte pentru a fi in atmosfera indusa de ei. Depressive black metal foarte bine punctat la capitolul prezenta scenica si o trupa ce se afla in plin proces de finalizare a celui de al doilea album, programat a fi lansat in aceasta toamna. Brasovenii de la Code Red au rupt, ca de fiecare data, prin death metal-ul precis pe care il practica. O presatie scenica foarte bine inchegata ce le confera statutul de trupa din primul esalon al scenei romanesti. Recomand albumul de debut “Dominions of Our Deceitful Beliefs”! Si continuand in aceeasi nota, clujenii de la Necrovile au lovit cu brutal death metal in plin, moshpit-ul fiind urmarea predictibila a prestatiei lor.
Datorita unor modificari neprevazute in program, scena a fost ocupata tot de o trupa ‘made in Romania’ recitalul hardcoristilor de la la Targ3t avand menirea sa suplineasca intarzierea americanilor de la Misery Index.
Orele serii au adus in prim plan pe italienii de la Fleshgod Apocalypse ce au indus publicul intr-o agony muzicala, purtandu-l prin labirintul death metal-ului tehnic, presarat cu multa atmosfera simfonica cu tenta de carnaval venetian. Prestatia lor a lasat audienta cu gura cascata, multi ramanand ca la teatru – si nu cred ca ma hazardez cand afirm ca a fost cel mai complex show din cadrul festivalului.
In ceea ce priveste recitalul autointitulatilor goatlovers, austriecii de la Belphegor s-au confruntat cu ceva probleme de sunet, ceea ce a facut ca prestatia lor sa fie redusa la aparitie bifata in palmares – acest recital incadrandu-se mai mult la prezenta scenica [apreciata din plin de cei din primele randuri] si atat.
La miezul noptii au aparut pe scena Tardy&Co: Obituary, ce nu mai au nevoie de nici o prezentare. Cu un setlist-incursiune prin cei 25 de ani de death metal, de la “Slowly We Rot” pana la mult asteptatul “Inked in Blood” [album finantat integral prin contributiile fanilor] – Obituary au demonstrat inca o data de ce sunt o trupa atat de apreciata, simplitatea death metal-ului abordat continuand sa cucereasca noi adepti. Un show exact ca la carte, un Obituary cu un suflu proaspat, adus de noul chitarist Kenny Andrews si consolidat de veteranul Terry Butler pe scheletul Tardy-Peres-Tardy.
Prima seara a fost incheiata de Misery Index – cu un sunet excelent [poate cel mai bun din prima zi a festivalului], grinderii condusi de Jason Netherton, secondat de Mark Kloeppel au sustinut un recital impecabil! Pacat ca randurile din fata scenei s-au rarit considerabil inainte de prestatia lor.
Tarziu in noapte, pentru petrecaretii de cursa lunga, festivalul s-a mutat la cortul in incinta caruia, pe scena secundara distractia a fost continuata de Breathlast si Reborn.
[end of part one]
by KR+