S-au meditat individual copiii cu note peste 9.00 la examinarea națională de final de clasa a VIII-a?
În primul rând, acesta nu este un examen. Este un concurs.
Cine nu are nevoie de meditații pentru această competiție de ocupare a locurilor unui liceu în care aspiră să se strângă familii omogene ca profil economic și intelectual: un procent infim de copii care au avut un traseu școlar ideal: o grădiniță excepțională, o învățătoare care a format competențe la pas, în adâncime, și profesori la gimnaziu care s-au dat peste cap să facă ore suplimentare, cu mult lucru individual, sub supraveghere, cu tratare diferențiată, cu feedback imediat pentru fiecare nouă deprindere. Plus un intelect personal receptiv, peste medie.
Majoritatea copiilor români inteligenți nu au avut acest traseu. Ba, dimpotrivă, vor fi ”achiziționat” în 8-12 ani de școală și grădiniță multe goluri – nu numai în materie, ci și în ritmul de lucru, în claritatea raționamentelor, în abilitatea de a se uita la propria gândire și de a reinterveni pe ce au lucrat, în atenție, în memoria de lucru, în exprimarea raționamentelor în scris etc… [continuare]
Accesați articolul integral pe republica.ro