Compania Meta Platforms Inc. a permis unei reţele de pagini de Facebook să posteze peste 4.100 de reclame politice care o atacau pe candidata pro-UE la scrutinul prezidenţial din România, Elena Lasconi, şi promovau figuri de extremă dreapta, inclusiv pe Călin Georgescu, în perioada premergătoare alegerilor, relevă un raport citat luni de Bloomberg.
Campania s-a desfăşurat pe 25 de pagini de Facebook, aparent separate, pentru entităţi ale căror site-uri împart aceeaşi infrastructură de găzduire, publicitate şi e-mail, ceea ce indică un efort organizat de a influenţa alegerile, conform unui raport al grupurilor de cercetare a ameninţărilor digitale Reset Tech şi Check First.
Nu este clar cine s-a aflat în spatele reţelei, care a amplificat postările politice pe Facebook şi Instagram cu cheltuieli de publicitate de până la 264.909 de euro (279.610 de dolari), mai arată raportul, adaugă Bloomberg.
Victoria şocantă a lui Georgescu, pro-rus şi iubitor de TikTok, la primul tur al alegerilor prezidenţiale de la 24 noiembrie, acum anulat, a pus rolul companiilor de social media sub o examinare intensă, conform publicaţiei. Autorităţile române s-au concentrat pe TikTok, deţinută de compania ByteDance Ltd., acuzând platforma că oferă „expunere masivă şi tratament preferenţial” candidatului naţionalist puţin cunoscut anterior. Dar raportul Reset Tech şi Check First indică un efort mai amplu de a influenţa rezultatul alegerilor… [continuare]
Accesați articolul integral pe economica.net