La fel de adevărat este că se întâmplă ca, în spatele ușilor închise, off the record, cum se spune în jurnalistică, să afli despre lovituri sub centură date între concurenți, despre manevre de culise făcute pentru a favoriza o companie sau alta. Se știe că există astfel de situații, ele fac parte din funcționarea economiei reale, care, uneori, nu este nici atât de corectă, nici atât de responsabilă precum este prezentată în spațiul public. În anumite limite, mișcările din culise sunt acceptabile și fac parte, în ultimă instanță, din regulile nescrise ale jocului.
Ieri, însă, am asistat de o întâmplare economică mai rar întâlnită în spașiul public. Se știe, ieri, compania aeriană Blue Air era în dificultate maximă. Conturile blocate de Administrația Fondului de Mediu au fost ceva între pretext și dificultate reală astfel încât firma a anunțat suspendarea tuturor zborurilor pentru șapte zile.
În piața turistică și aviatică se știa că Blue Air are probleme financiare mari care proveneau din anul 2020, atunci când, din cauza crizei sanitare, majoritatea companiilor aeriene s-au aflat în dificultate. La fel, cum toată piața asigurărilor știa, de fapt, modul în care lucra firma City Insurance. Este doar o analogie și nu o insinuare legată de viitorul companiei Blue Air… [continuare]
Accesați articolul integral pe rfi.ro