infoFestival
infoFestivalSpecial

8 festivaluri – 572 finantatori

We Are Here – prima campanie de crowdfunding dedicată festivalurilor culturale a ajuns la final. Timp de 3 săptămâni We Are Here a fost spaţiul virtual în care proiectele creative independente -festivaluri defilm, teatru şi muzică – şi-au întâlnit susţinătorii din rândul publicului.
Cele 8 evenimente culturale au interacţionat în mediul online cu spectatorii şi participanţii ediţiilor de pânaă acum şi au primit sprijin financiar din partea lor. Au fost donate sume de la 1 euro până la 341 de euro, din partea spectatorilor, actorilor, directorilor de festivaluri, asociaţiilor cu activitate în domeniul creativ sau chiar festivaluri de renume din alte ţări.

Cele 8 festivaluri care au cerut finanţare sunt:
SoNoRo – Festivalul international de muzica de camera
Ideo Ideis – Festivalul national de teatru tanar,
Temps D’images – Festivalul de teatru, dans si imagine foto/video
Anim’est – Festivalul international de film de animatie,
NexT – Festivalul international de film,
Green Hours International Jazz – Festivalul international de jazz,
Street Delivery – Convertirea peisajului urban in peisaj cultural,
KINOdiseea – Festivalul international de film pentru copii.

Follow-up-We-Are-Here

We Are Here a însemnat o gală de fundraising virtuală, o alternativă de finanţare a evenimentelor culturale, în care timp de 21 de zile 572 de finanţatori au avut ocazia să contribuie real la organizarea ediţiilor din 2013 cu o sumă totală de 6.732 de euro. Pentru Romania, conceptul de crowdfunding este foarte nou şi prea puţin exploatat. Însă prin Campania We Are Here acţiunea a ajuns cunoscută în 41 de oraşe din România (Top 5 oraşe: Bucureşti, Iaşi, Timişoara, Cluj şi Sibiu) şi 61 de ţări ( Top 5 ţări: Marea Britanie, Germania, S.U.A, Austria şi Franţa).
Toţi cei care au luat parte ca finanţatori în perioada de desfăşurare a campaniei We Are Here îşi vor putea ridica afişul din cadrul fiecărui eveniment spre care şi-au îndreptat suma de bani şi îşi vor regăsi numele într-un spaţiu special dedicat în locaţiile ediţiilor de anul acesta.
Campania We Are Here s-a încheiat cu succes marţi, 23 aprilie, având o rată de finanţare de 6.63% între vizitatorii atraşi în mediul online pe această platformă, în condiţiile unei medii de doar 1% pentru plăţile online din România cu 40.913 vizualizări pe pagini şi 14.634 vizitatori pe site în 21 de zile.
Echipa We Are Here continuă să dezvolte platforma pentru ca ea să devină pe termen lung un instrument tehnic şi o resursă pusă la dispoziţia iniţiatorilor de proiecte independente.

Care este reacția ta la acest articol?

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alții au citit si ...